5 alimente care cresc celulele albe din sânge

Postat in Mai 22 2016 - 8:32pm by Jurnalul24
|

leucocite
Nivelul scăzut de leucocite (numărul de celule albe) apare în cazul imunității scăzute, datorită tratamentului medicamentos îndelungat, stresului sau a regimului alimentar nesănătos. Numărul lor normal este de 4000-11.000 de leucocite, dar deseori se constată o scădere a nivelului în sânge. Dacă numărul leucocitelor este mult mai mic decât normal este necesar să luați măsurile necesare pentru a-l crește în mod natural.

Alimentația este cea mai bună strategie de întărire a sistemul imunitar în sezonul rece, deoarece poate activa capacitatea de apărare naturală a organismului și poate stimula organismul să producă mai multe globule albe.

Alimente care cresc celulele albe în sânge

Celulele albe din sânge protejează organismul împotriva infecțiilor, în cazul în care numărul acestora este mai mic infecțiile pot fi severe. Prin urmare, este de recomandat să includeți în dieta zilnică alimente precum:

1. Ciuperci

Acestea conțin seleniu ce ajută celulele albe din sânge să producă citocina pentru a elimina infecția, și beta-glucan, un tip de antimicrobian care activează celulele şi distruge infecţiile descoperite.

2. Ciocolata neagră

Ciocolata amăruie este un aliment bogat în calciu, zinc, fosfor, magneziu și antioxidanți, esențiale creșterii celulelor albe din sânge. De asemenea, ciocolata neagră aduce o serie de beneficii pentru inima și pentru psihic.

3. Ceai negru

S-a demonstrat că ceaiul negru întărește sistemul imunitar și crește leucocitele datorită substanței numite L-teanina. Cinci căni de ceai negru pe zi cresc rapid celulele albe din sânge.

4. Zinc

Zincul este un mineral important ce menține un nivel normal ale celulelor albe în organism. Alimentele care conțin cea mai mare cantitate de zinc sunt stridiile, alunele, ouăle, migdalele, carnea roșie și semințele de floarea-soarelui.

5. Vitamina C și Beta-caroten

Alimentele bogate în vitamina C și Beta-caroten ajută la menținerea unui sistem imunitar sănătos. Vitamina C se găsește în fructe (lămâi, căpșuni, portocale sau kiwi,), iar beta-carotenul în legume (morcovi, cartofi dulci, dovleac și ardei roșu).

Pe lângă alimentele menționate mai sus, iaurtul poate fi foarte benefic pentru sistemul imunitar, ajută la producerea de anticorpi și la creșterea numărului de leucocite. Totodată, trebuie să reduceți nivelul de stres și să faceți exerciții fizice.

Comentari

comentari