5 alimente pentru reglare hormonala

Postat in Iul 6 2016 - 1:09pm by Jurnalul24
|

reglare hormonala
Hormonii joacă un rol foarte important în menținerea sănătății organismului oricărei femei. Când există fluctuații ale nivelului de hormoni sunt afectate starea de spirit, dorința sexuală, fertilitatea și ovulația. Cu alte cuvinte, dezechilibrul hormonal influențează negativ aparatul reproducător, justificându-se astfel comportamentul femeilor în anumite perioade.

In fiecare luna se produc hormoni caracteristici sexului feminin – estrogen și progesteron; atunci când valorile acestora nu sunt echilibrate, sănătatea poate avea de suferit.

Hormonul de eliberare a gonadotropinelor (GnRh) influențează funcționalitatea hipotalamusului, glandei pituitare și funcșia ovarelor, trompei uterine si uterului. Deficitul de estrogeni poate declanșa menopauza și simptomele specifice acesteia.

Funcționarea normala a glandelor și producția de hormoni sunt influențate de diverși factori: alimentație, stilul de viață, activitatea fizică, stresul, emoțiile, vârsta și ovulația. De aceea este important să mențineți hormonii în echilibru și sistemul endocrin sănătos și există anumite anumite alimente care pot ajuta.

Iată care sunt principalele alimentele naturale care reglează hormonii!

1. Vitex

Vitex Agnus Castus (Mielăreaua) este o plantă minune care ajută la reglementarea nivelului de progesteron.
Numeroase studii ulterioare au demonstrat capacităţile acestei plante asupra multor simptome, cum ar fi iritabilitate, stare depresivă, furie, dureri de cap, balonare, piept de sensibilitate, tulburări cutanate, oboseală, somnolență și insomnie.

2. Ulei de ficat de cod

La mijlocul secolului al XX-lea, ulei de ficat de cod era utilizat în fiecare zi. Ulei de ficat de cod conține nutrienți (vitamina A și D și Omega-3 antiinflamator) care ajută la echilibrarea hormonilor și la echilibrarea lichidelor din organism.

3. Spirulina

Această algă verde-albastru care provine din lacuri și iazuri și conține cantități mari de calciu, magneziu și potasiu. Acești nutrienți esențiali regulează hormoni, reduc crampele, tulburările de dispoziție, sensibilitatea sânilor și inflamația generală. Curele cu Spirulina combate cu succes dezechilibrul hormonal.

4. Polenul de albine

Polenul de albine este utilizat în medicina tradițională chineză (TCM) pentru a creștere energia, pentru a scădea pofta, pentru a îmbunătăți digestia și ajută sângele să-și reînnoiască nivelul de fier.

Granulele de polen sunt ideale pentru alimentație, oferă proteine și substanțe nutritive, cum ar fi vitamina B și acid folic, care sunt importante pentru echilibrul hormonilor prin reglarea nivelului de zahăr din sânge, a greutății corporale și a stării de spirit.

5. Maca

Tuberculul de Maca crește în America de Sud. Acesta este un leac excelent împotriva dezechilibrului hormonal, cum ar fi menopauza. Maca este extrem de bogata în calciu, potasiu, fier, fibre și proteine. Maca are un rol bun în reglarea activității la nivel hormonal din hipotalamus și glanda hipofiză, hormonii care influenţează activitatea creierului. Acesta rezolva simptomele bufeurilor, scăderea libidoului, și simptomele de pre-menopauză. Maca nu trebuie consumate de femeile cu sindromul ovarului polichistice, deoarece acesta poate avea ușor un efect androgenic (testosteron).

Comentari

comentari