Alimente bogate în triptofan

Postat in Iul 12 2016 - 11:29am by Jurnalul24
|

triptofan
Triptofanul este un aminoacid esențial pe care organismul nu îl sintetizează în mod natural și trebuie obținut din surse alimentare. Ca și toți ceilalți aminoacizi, triptofanul reprezinta una dintre cărămizile de bază folosite pentru construirea masei musculare, tratarea insomniei, anxietăţii, depresiei şi sindromului premenstrual. Este folosit şi ca suport pentru persoanele care încearcă să renunţe la fumat.

Alimentele bogate în triptofan sunt considerate anti-depresive naturale. Triptofan ajută la:

  • Reglarea somnului: triptofan permite secreția de serotonină, esențial pentru producerea de melatonina, hormonul somnului.
  • Scăderea depresiei și simptomele rezultate în urma obosealii, melancoliei, nostalgiei, tristeței cronice …
  • Scăderea tensiunii arteriale și reducerea stresului
  • Producerea de proteine esențiale pentru dezvoltarea musculaturii

 

Printre alimentele cele mai bogate în triptofan regăsim:

1. Piept de pui și de curcan

Se recomandă consumul a 250 și 360 mg de triptofan pe zi. Pieptul de pui și de curcan are un nivel ridicat de triptofan. Carnea de pasăre mai are un avantaj: conţine mai puţine grăsimi decît cea roşie și nu crește nivelul de colesterol din organism.

Peștele albastru care are în compoziție triptofan:

  • macrou
  • ton
  • somon
  • sardea
  • păstrăv

 

3. Fructe si legume bogate in triptofan

Pentru a crește nivelul de triptofan este necesar sa mâncați minim 5 legume și fructe pe zi. Fructele și legumele cele mai bogate triptofan sunt:

  • Fructe: căpșuni, banane, avocado, papaya, mango, ananas
  • Legume: varza, anghinare, nasturel, spanac, rucola, sparanghel, dovleac

4. Lactate

Laptele este bogat în triptofan. Dacă nu suferiți de intoleranță la lactoza, beți un pahar de lapte cald înainte de culcare. Brânza și iaurtul sunt, de asemenea surse mari de triptofan.

5. Cereale integrale, fructe uscate și semințe

Printre alimentele bogate în triptofan mai regăsim:

  • Semințe de floarea-soarelui, semințe de dovleac și schinduf
  • Cereale și ovăz integral
  • Castane, migdalele, caju, nuci de pin, fistic

Comentari

comentari