Potenţialul agricol şi cel uman al judeţului nostru şi al întregii regiuni Sud Muntenia au nevoie de o strategie clară de valorificare pe termen lung. Această idee stă la baza proiectelor pe care Mario Ernest Caloianu, deputat UNPR şi preşedintele organizaţiei judeţene a UNPR Ialomiţa, le-a iniţiat deja sau le are în vedere pentru a contribui decisiv la transpunerea lor în realitate.
PPDD-caloianu1
O perspectivă complexă asupra dezvoltării judeţene şi regionale

În cadrul unei conferinţe de presă organizată joi, 23 octombrie, deputatul ialomiţean Mario Ernest Caloianu a  declarat că proiectele pe care le are în judeţul nostru integrează Ialomiţa în proiectul macro care se numeşte regiunea Sud Muntenia. „Faptul că suntem în campanie nu mă împiedică să continui cu proiectele pe care eu le am în judeţ, integrând Ialomiţa în proiectul macro care se numeşte regiunea Sud Muntenia, promovând în mod special capitalul agricol pe care îl avem, pentru că acesta este interesul în mod special. Dividendul politic real este realizarea locurilor de muncă. Cetăţenii din Ialomiţa – şi nu numai – au nevoie de locuri de muncă şi atunci trebuie să găsim măsuri care să stimuleze acest lucru. Important este că, în momentul actual, pentru a putea pune în valoare capitalul agricol pe care îl avem, avem nevoie în mod special de mediul necesar pentru a face agroindustrie. Materia primă vândută nu creează locuri de muncă, ştim foarte bine că 10 hectare de pământ le poţi munci cu un singur om. Dacă nu reuşeşti să pui în valoare materia primă, în produs finit, nu vei crea locuri de muncă“, a mai precizat preşedintele UNPR Ialomiţa.

În acelaşi context, demnitarul a subliniat că este preferabil – şi se pot crea condiţii – ca produsele agricole să se vândă mai puţin ca atare, în stare brută, la preţuri care, pentru micii producători, nu acoperă nici costurile de producţie, şi să se vândă prelucrate într-un nou produs finit. Ceea ce înseamnă că „trebuie promovat acest capital, resursa umană, munca omului. Trebuie pusă în valoare, pe produs finit. Omul respectiv are nevoie să poată lua bani importanţi“, după cum a mai spus acesta. Şi, dacă totuşi cerealele vor fi vândute ca atare, această vânzare s-ar putea face în cadrul unei burse de cereale moderne. La o astfel de bursă, producţia s-ar putea vinde chiar dinainte de a fi obţinută, aceasta însemnând un mare avantaj pentru producător.

„Trebuie să facem trei lucruri: piaţa liberă de vânzare a produsului agricol, stimularea materiei prime în producţie agroindustrială şi utilizarea acestui fenomen pentru producţie de utilaje. În privinţa aceasta am trei proiecte. Primul este crearea unor măsuri pentru promovarea unui leasing operaţional pe zonele agroindustriale, pentru a stimula oamenii care sunt destoinici, în a le da utilaje pe schimb în natură. Al doilea se referă la crearea unei burse de <<futures cereale>>, pentru a putea vinde viitoarea producţie, în felul acesta, un om care are un anumit număr de hectare îşi poate vinde viitoarea producţie, având banii anticipaţi şi finanţându-şi cheltuielile de muncă a pământului. Cel de-al treilea proiect vizează promovarea brandului românesc în paralel cu brandul occidental, care este deja italian, spaniol, care este deja argumentat de calitate şi cumpărat în Occident“, a mai adăugat deputatul Caloianu. Acesta este de părere că, în momentul în care vom reuşi să avem o piaţă liberă a preţurilor pe agricultură, cele trei forme vor stimula economia. “Lucrul care trebuie pus în valoare nu este numai capitalul Ialomiţei, ca atare, ci încercăm să facem asocieri de interese comune, în tot capitalul Sud Munteniei, iar punctul principal şi centralizarea acestui proiect este în Ialomiţa – pentru că, în primul rând, sunt deputat de Ialomiţa şi asta vreau să stimulez“, a conchis parlamentarul.

Politica paşilor mărunţi, dar fermi

Mario Calioanu declarat că a făcut deja unele demersuri care pregătesc terenul pentru aplicarea în practică a acestor idei de aducere a bunăstării în judeţ şi în regiune. Totul este, însă, la început, iar pentru reuşită este nevoie atât de colaborare, cât şi de timp, practic de o privire în perspectiva următorilor 10-15 ani, timp în care ideile esenţiale ale proiectului să fie urmărite consecvent. Proiectul este cu atât mai atrăgător cu cât contextul internaţional, şi în primul rând reculul marelui producător agricol care era Ucraina, este unul favorabil. „Ieşind din competiţia pieţei, din cauza lucrurilor care se întâmplă în Ucraina, avem un drum deschis, extraordinar şi ne interesează promovarea acestui proiect, la care lucrez personal“, a spus deputatul.

Despre progresul unui astfel de proiect, Caloianu a precizat că, tocmai pentru că e de anvergură are şi multiple aspecte, „se face cu paşi mărunţi”. „Avem nevoie să creăm mediul legislativ, împreună cu mediul cooperării autorităţilor administrativ-teritoriale (UAT). Mediul legislativ priveşte modificarea parteneriatului public-privat, pentru a crea instrumentul legal necesar, de care are nevoie o administraţie locală, pentru a promova condiţiile de dezvoltare durabilă; apoi, OUG-ul 34/2006, la care lucrez, vizavi de achiziţiile publice, vizavi de acea autoritate de certificare şi calificare a operatorilor economici eligibili, pentru a crea mediul de egalitate de şansă a achizitorului. Apoi vorbim de titlurile de stat vândute către cetăţeni, care creează substanţă economică şi alternativă financiară pentru promovarea capitalului intern, astfel încât să nu ne mai împrumutăm în extern de bani şi a crea şi fondul de coeziune pentru fondurile europene. În paralel, această bursă de cereale future creează piaţa liberă de capital şi finanţarea, care promovează şi angrenează o mulţime de servicii în jurul său“, a adăugat .

Deputatul UNPR s-a arătat hotărât să-şi promoveze neabătut ideile de dezvoltare ale judeţului şi ale zonei şi, totodată, este convins că acestea vor avea parte de susţinerea necesară la nivel de Parlament şi Guvern. „Un politician trebuie să-şi expună un proiect şi proiectul să fie votat – nu politicianul, ca nume, cu nume propriu. Altfel, ce aştepţi de la un om? (…) În acel proiect, omul crede în el şi tu îl promovezi. Aceasta este oferta electorală pe care tu trebuie să o prezinţi oamenilor care te ascultă. Crezi în acel proiect şi-l duci mai departe. Oamenii au nevoie să vadă ce se face, nu cine face. (…) Eu promovez proiecte reale, umblu în lume şi mă întorc în ţară cu oameni care pot colabora şi participa în dezvoltarea acestei zone (…) Şi fac tot posibilul, cu diplomaţia necesară, să promovez, să particip şi să contribui la dezvoltarea acestui judeţ“, a încheiat Mario Ernest Caloianu.

Comentari

comentari