Ceaiul este printre cele mai populare băuturi din lume. Este al doilea numai la apă în ceea ce privește cât de mult este consumat în întreaga lume. Ceaiul verde, în special, sa bucurat de secole pentru aroma și beneficiile pentru sănătate. Recent, a crescut interesul pentru ceaiul verde ca ajutor pentru pierderea in greutate.

Ce face verde ceai verde?

Ceaiul adevărat provine din planta Camellia sinensis și vine în multe soiuri diferite. Ceaiul verde diferă de ceaiul negru mai popular prin faptul că frunzele recoltate nu sunt expuse la aer și, prin urmare, nu sunt oxidate. Ceaiul verde provine din China, dar este acum produs in Japonia si India. După recoltare, frunzele pot fi aburite, producând un ceai verde luminos sau prăjit într-un wok, ceea ce creează un ceai verde de culoare verde.

Ceaiurile verzi beneficiaza de sanatate datorita continutului ridicat de antioxidanti. Antioxidanții sunt compuși chimici care ne protejează celulele împotriva daunelor și ne pot ajuta să ne protejăm de cancer și boli de inimă. Ceaiul verde conține o varietate de antioxidanți incluzând catechinele, theaflavinele și quercitina flavanolului. Ceaiul verde conține, de asemenea, cofeina, aproximativ 25 mg pe 8 oz. ceașcă, care reprezintă aproximativ o treime din cofeină într-o cantitate de 8 oz. ceașcă de cafea.

Ceaiul verde vă poate ajuta să pierdeți în greutate?

Conform cercetărilor curente, antioxidanții și cofeina prezente în ceaiul verde par să provoace o creștere a ratei metabolice. Teoretic, creșterea ratei metabolice ar determina arderea mai multor calorii, ceea ce ar putea duce la scăderea în greutate. Acest efect, totuși, este minim și, cel mai probabil, nu va apărea pe scară.

O meta-analiză din 2009 a 11 studii a arătat un efect pozitiv între catechine și scăderea în greutate, dar deoarece cele mai multe studii le-au izolat pe acești compuși, este dificil să treacă aceste rezultate asupra ceaiului verde preparat.

Suplimentele vs. lucru real

Există multe suplimente de ceai verde disponibile care pretinde că stimulează metabolismul și ard grăsimi, dar majoritatea experților, inclusiv Colegiul American de Gastroenterologie, recomandă evitarea acestor suplimente datorită rapoartelor de afectare a ficatului.

Dacă sunteți interesat să adăugați ceai verde la dieta dvs., evitați suplimentele și bucurați-vă în schimb de o ceașcă preparată. Potrivit Institutului de Medicină, este la fel de hidratantă ca apa, iar până la 9 cesti pe zi este considerată sigură.

Beneficii generale pentru sănătate

În ceea ce privește beneficiile pentru sănătatea ceaiului verde, cercetările arată că acesta poate ajuta la protejarea împotriva bolilor cardiovasculare prin prevenirea oxidării colesterolului LDL și a reducerii coagulării sângelui. O meta-analiză a 13 studii randomizate controlate, a arătat că a scăzut semnificativ tensiunea arterială, precum și colesterolul LDL și colesterolul total. Deci, adăugarea câtorva cești de ceai verde nealcoolizat în fiecare zi poate fi benefică pentru sănătatea inimii.

Când vine vorba de pierderea în greutate, nu există nici un substitut pentru o alimentație sănătoasă, reducerea caloriilor și creșterea exercițiilor. Înlocuiți băuturile dulci cu ceai verde neîndulcit pentru a reduce calorii și bucurați-vă de băut pentru posibilele beneficii cardiovasculare, dar evitați suplimentele costisitoare și eventual periculoase. Ceaiul verde poate fi savurat la cald sau la rece si poate fi preparat cu ceaiuri din plante sau fructe pentru alternative interesante la apa curata si alternative sanatoase la bauturile zaharoase.

Faceți clic aici pentru a afla mai multe despre suportul pentru conținut.

Comentari

comentari