Semnătura are ca scop stabilirea originii actului şi certificarea conţinutului său: aplicând semnătura, autorul îşi apropriază, în principiu, conţinutul înscrisului, atestându-i sinceritatea şi asumându-şi răspunderea. Nici un act, fie oficial, fie privat, nu este valabil fără semnături, nu are valoare juridică. Cu alte cuvinte, un act administrativ nesemnat este inexistent.

De asemenea, un act este legal doar atunci când este semnat de persoana desemnată să semneze, și, prin urmare, semnătura nu poate fi copiată sau folosită în locul titularului, ci mai degrabă să fie îndeplinite o serie de cerințe și de autorizații.

În Jurnalul24 vă explicăm toate detaliile, astfel încât să puteți știi cum să semnați în numele reprezentantului legal.

Cum pot semna în locul altei persoane?

În primul rând, cel mai important este ca persoana să vă ofere o împuternicire semnată și parafată, care servește drept document legal (împuternicire notarială) care atestă capacitatea de a semna cu semnătura dvs. în locul său. Pentru a obține acest procură notarială, această persoană trebuie să semneze un document corespunzător, care trebuie autorizat de către un notar public.

Din moment ce obțineți împuternicirea (delegarea de semnătură), puteți să semnați în numele altei persoane, deși trebuie ca împuternicitul să semneze cu per procurationem (pp) sau cu bar (ca un I de tipar, care înseamnă ÎN LOCUL, ÎNLOCUITOR ), înainte de a semna pe un act.

În plus față de cele menționate, pentru ca actul să fie corect și legal, trebuie să scrieți lângă semnătura dvs. “Pentru, ….” urmată de numele persoanei pentru care semnați documentul.

Spre exemplu, dacă semnați în locul șefului, trebui să o faceți în următorul mod: Ptr. director, ….

De asemenea, în funcție de documentul pe care trebuie să îl semnați, va trebui să scrieți “Împuternicit, …”, alături de numele dvs., însă de obicei, modelul standard are inclusă deja această opțiune.

Comentari

comentari