Categorie: Cultural

  • Structura anului universitar 2017-2018

    În anul școlar 2017/2018, structura anului universitar va fi același pentru învățământul superior la Studii Universitare de Licență, Master și Doctorat.

    Cursurile vor începe între 2 și 19 octombrie 2017 și se vor încheia la 30 iunie 2018.

    Studenții înscriși la Studiile Universitare de Licență și Master care vor trece de examene în anul I, II, III, IV și Master vor termina cursurile pe 30 iunie 2018. Cei înscriși la Studiile de Doctorat în anul I, II și III vor termina anul universitar pe data de 30 august 2018.

    STRUCTURA ANULUI UNIVERSITAR 2017 – 2018


    [table id=1 /]


    [table id=2 /]

  • Complexul lui Brâncusi de la Târgu Jiu este un templu masonic în aer liber!

    Complexul lui Brâncusi de la Târgu Jiu este un templu masonic în aer liber!

    Francmasoneria, ca subsidiară a Ocultei mondiale are un limbaj secret compus din semne și simboluri, un limbaj cunoscut doar de câțiva inițiați, marea majoritate a populației (inclusiv masonii de grad mic) fiind ținută în ignoranță. Ansamblul arhitectonic construit de Constantin Brâncuși la Târgu Jiu (și care include Masa Tăcerii, Poarta Sărutului, Biserica Sfinții Apostoli și Coloana Infinitului) ce se întinde de-a lungul Căii Eroilor din acest oraș este pentru mulți dintre noi o necunoscută. Unii spun că este dedicat cinstirii memoriei eroilor care și-au dat viața în Primul Război Mondial pe când alții îl asociază cu simbolismul rustic. Dar înțelesul profund al acestuia poate fi cu totul altul (mai ales pentru masoni). Ansamblul arhitectonic de la Târgu Jiu are în componența sa simboluri masonice: Coloana Infinitului (obeliscul), Biserica (domul) Sfinții Petru și Pavel și Masa Tăcerii.

    Trebuie spus că obeliscul este un simbol masonic important. Acesta e întâlnit în orașe foarte importante de pe Terra (Vatican, New York, Washington, Londra, Paris etc.) precum și altele mai puțin importante (Dallas, din statul Texas SUA de exemplu). El este un simbol falic (un simbol al energiei sexuale masculine) asociat cu zeul soarelui. Ținând cont că tot ce ne înconjoară este energie (inclusiv corpurile noastre) obeliscul este o modalitate prin care energia de un anumit tip-cea masculină (a Soarelui) este înmagazinată.

    La Roma, obeliscul din Piața Vaticanului se afla într-o uriașă piață rotundă (care simbolizează discul solar). În fața obeliscului se află domul Bazilicii Sfântul Petru. În Washington DC, capitala masonică a SUA, obeliscul lui George Washington este aliniat cu Casa Albă și Biroul Oval (un dom).

    Obeliscul din Paris (acul Cleopatrei) se află în fața unui dom (Catedrala Notre-Dame-Doamna Noastră). Domul reprezintă un simbol feminin (burta unei femei gravide) și este folosit pentru înmagazinarea energiei feminine (a Lunii) asemenea piramidei. Obeliscul poate reprezenta și o rază de lumină venită de la zeul soare („o-bel-isk” înseamnă „raza lui Baal” – zeu babilonian al soarelui). Aceasta rază de lumină poate reprezenta înțelepciunea. Obeliscul, ca simbol falic (masculin) generează o cantitate mare de energie masculină. Domul (burta gravidă a femeii) reprezintă nașterea. Obeliscul așezat în linie cu el reprezintă „Calea Soarelui” spre Cer. Cele doua simboluri (obeliscul si domul) luate la un loc reprezintă nașterea Zeului Soare (zeul egiptean Horus). Horus s-a născut din relația zeiței egiptene Isis cu Osiris (o alta zeitate egipteană). Horus are ca simbol un ochi (Ochiul Atotvăzător este un alt important simbol masonic).

    Masa Tăcerii reprezintă și ea un simbol masonic (un simbol solar). Privită de sus ea seamănă cu un cerc (disc solar) din care răsar cele 12 raze (scaunele) care reprezintă cele 12 zodii ale horoscopului. Astfel, Masa Tăcerii simbolizează Soarele ce trece prin cele 12 case ale zodiilor de-alungul călătoriei sale anuale. Simbolul Soarelui cu cele 12 raze (zodii) îl găsim și în emblema firmei Rompetrol.

    Revenim însă la Târgu Jiu unde o sa regăsim în ansamblul arhitectural Calea Eroilor simboluri masonice: Coloana Infinitului, Biserica Sfinții Apostoli și Masa Tăcerii. Coloana Infinitului așezată în centrul uriașului parc de formă rotundă (simbolizând astfel discul solar) este clar un obelisc (deghizat), un monument închinat zeului soare. Biserica Sfinții Apostoli (ce are în componenta un dom (simbol al energiei feminine) este așezată în linie cu obeliscul – Coloana Infinitului. Constantin Brâncuși a fost sculptor, breasla sa înrudindu-se foarte mult cu cea a zidarilor („mason” în limba engleză) dar e posibil să fi făcut parte și dintr-o societate secretă de tipul francmasoneriei. Nu e exclus ca și Gheorghe Tătărăscu, ctitorul ansamblului sculptural de la Târgu Jiu, să fi fost mason, și încă unul de grad mare care știa foarte bine semnificația sculpturilor. Obeliscurile atât cele deghizate (cum e Coloana Infinitului) cât și cele mai puțin deghizate (cum e cel de la Washington) sunt construite ca așa-zise monumente dedicate eroilor martiri dar semnificația lor reală este cu totul alta iar masonii (cel puțin cei de un grad înalt) o știu foarte bine.

    Poarta Sărutului este un arc de triumf în miniatură, un alt important simbol masonic.
    Semnificația importantă pe care o au pentru masoni monumentele de la Târgu Jiu nu poate fi trecută cu vederea valoarea lor crescând astfel și mai mult.

    Autor: Cimpoieru Ciprian

  • Iată care este cel mai lung cuvînt din lume!

    Iată care este cel mai lung cuvînt din lume!

    Cel mai lung cuvânt din lume are 173 de litere și este o insultă din reginea nordică. Deci, cuvântul considerat a fi cel mai lung este:

    pionaliopecaedriajerkdivhdjaldkrjanekdociddonamzzaripdeecedeo-geidofnsyejitecoalemmetpoadeclapenneaemahsjvukdubvgofn-
    docvirorivobnidpodovusodurnrhyvudoenbhsfciofnpemerohivokri

    Acest cuvânt este o insultă adusă unui om de culoare albă, denumit ex. sclav, sau sclavagist.

    De asemenea, mulți susțin că cel mai lung cuvânt din lume provine din alfabetul grecesc și este următorul:

    λοπαδοτεμαχοσελαχογαλεοκρανιολειψανοδριμυποτριμματοσιλφιοκαραβομελ
    ιτοκατακεχυμενοκιχλεπικοσσυφοφαττοπεριστεραλεκτρυονοπτοκεφαλλιοκ
    ιγκλοπελειολαγῳοσιραιοβαφητραγανοπτερύγων

    Acest cuvînt are 170 de litere, iar după ce este transliterat se schimbă și conține 182 litere:

    Lopadotemakhoselakhogaleokranioleipsanodrimypotrimmatos-
    ilphiokarabomelitokatakekhymenokikhlepikossyphophattoperis-
    teralektryonoptekephalliokinklopeleiolagōiosiraiobaphētraganopterygṓn.

    Astfel, în sens larg, cuvîntul se referă la o rețetă culinară fictivă ce a fost menționată în comedia „ASSEMBLYWOMEN”, a lui Aristofan, deci, există evidență relevantă pentru care nu este luat în considerare.


    Cel mai lung cuvînt existent în dicționarul romîn este:

    pneumonoultramicroscopicsilicovolcaniconioza.

    Acesta are 44 de cuvinte și denumeşte o boală pulmonară cronică.

  • POEZIE şi/sau FOTOGRAFIE?

    POEZIE şi/sau FOTOGRAFIE?

    Dacă eşti adolescent, poţi participa la două concursuri naţionale – de poezie şi de fotografie – organizate de Clubul UNESCO-Adolescenţii!

    Până pe 15 aprilie 2017, poţi trimite POEZIE şi/sau FOTOGRAFIE pe adresa de e-mail clubulunesco@gmail.com pentru Concursul Naţional „Cele mai frumoase poezii de dragoste ale adolescenţilor” şi/sau pentru InstantAdolescenţa – cele mai bune fotografii digitale realizate de adolescenţi cu telefonul mobilPremii în valoare de 15000 lei!

    Marţi, 9 mai 2017, ora 17:00, la Muzeul Municipiului Bucureşti, poţi fi şi tu unul dintre premianţii Instant Adolescenţa!

    Atunci va avea loc vernisajul expoziţiei InstantAdolescenţa – cele mai bune fotografii digitale realizate de adolescenţi cu telefonul mobil.

    Criterii de selecţie: originalitate, creativitate şi hobby-uri adolescentine. Fotografiile vor selectate şi premiate de un juriu format din artistul vizual Mihai Zgondoiu, fotograful Adi Bulboacă şi scriitorul Dan Mircea Cipariu.

    Concursul Naţional „Cele mai frumoase fotografii ale adolescenţilor – InstantAdolsecenţa” s-a lansat online (http://concurs.ziua-a.ro) şi va avea termen limită de înscriere data de 30 aprilie 2017. Jurizarea va avea loc în perioada 1 – 5 mai 2017. Lucrările selectate vor fi expuse pe platforma online www.ziua-a.ro, proiectate în cadrul Galei Premiilor de Excelenţă „Salut, Adolescenţă”, și sub formă de printuri de mari dimensiuni la Muzeul Municipiului Bucureşti (gardul acestei instituţii va fi transformat în simeze de spaţiu public).

    Miercuri, 10 mai 2017, ora 17:00, la Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti, poţi fi şi tu unul dintre câştigători, la GALA „CELE MAI FRUMOASE POEZII DE DRAGOSTE ALE ADOLESCENŢILOR”!

    Evenimentul premiază cele mai frumoase poezii scrise de adolescenţi, selectate de juriul format din Ioana Crăciunescu, Dan Mircea Cipariu şi Florin Iaru. Antologia „Cele mai frumoase poezii de dragoste ale adolescenţilor”, Editura Tracus Arte, va fi lansată în cadrul Galei. Poemele cuprinse în antologie vor fi recitate pe scenă de mari actori, în cadrul unui spectacol de poezie şi blues moderat de Dan Mircea Cipariu şi Mike Godoroja (cu trupa Blue Spirit).

    Clubul UNESCO-Adolescenţii a fost creat în anul 1992 şi face parte din reţeaua mondială de cluburi UNESCO. Încă de la înfiinţare, Clubul UNESCO-Adolescenţii a făcut lobby parlamentar pentru legiferarea unei zile speciale dedicate fenomenului adolescentin. Astfel, în 1997, a fost promulgată LEGEA nr. 197 din 17 noiembrie 1997 privind instituirea Zilei Adolescentului în fiecare an.

    Clubul UNESCO-Adolescenţii este printre primele asociaţii non-guvernamentale din România dedicate adolescenţilor. Scopul clubului este realizarea de programe cultural-sportive, turistice, info-educaţionale, de descoperire de noi şi tinere talente şi de promovare a acestora în plan profesional şi în viaţa publică.

    Clubul UNESCO-Adolescenţii a colaborat încă de la înfiinţare cu instituţii culturale publice precum Primăria Muncipiului Bucureşti, ArCub, Teatrul de Comedie, Primăria Sectorului 3 şi Primăria Sectorului 6 în realizarea unor proiecte culturale, artistice şi info-educaţionale pentru promovarea adolescenţilor şi a tinerilor creatori din domeniile artelor spectacolului, artelor vizuale şi ale literaturii.

    Proiectele noastre comune, Săptămâna Adolescenţilor, Comedia ţine la TINEri, Festivalul Naţional de Teatru pentru Liceeni „Jos Pălăria”, Vernisaj A, Virtual Text A, Cursurile gratuite de actorie pentru elevi (profesor Delia Nartea), au venit în întâmpinarea creativităţii adolescenţilor din Bucureşti şi din ţară şi au devenit repere de referinţă pentru colaborarea dintre o reprezentantă a societăţii civile, o instituţie culturală aflată sub finanţarea unei autorităţi publice locale şi Primăria Municipiului Bucureşti.

    În cele 19 ediţii de până acum ale Festivalului Naţional de Teatru „Jos Pălăria”, au urcat pe scenă peste 4000 de adolescenţi (din care câţiva au ajuns mari actori şi regizori), iar premiile au fost decernate, de-a lungul anilor, de Marcel Iureş, Horaţiu Mălăele, Maia Morgenstern, Emilia Popescu, Mihai Bendeac, Andi Vasluianu, Dorina Chiriac, Alex Bogdan etc.

  • Poze femei singure de Monika Macdonald

    Poze femei singure de Monika Macdonald

    Fotograful suedez Monika Macdonald a lansat o galerie foto cu femei singure intitulată „In absence (În absența)”. Imaginile inedite sunt dedicate unor femei și mame care au decis să traiască toată viața fără partener.

    fata singura

    femei fara partener

    femeie singura

    singura

    poza femeie singura

  • Top 10 țări cu cei mai ignoranți și mai nepăsători oameni din lume

    Top 10 țări cu cei mai ignoranți și mai nepăsători oameni din lume

    oamenii ignoranti
    „Percepțiile nu sunt realitate: lucruri pe care lumea le vede greșit” este numele unui studiu realizat de Institutul de Cercetari Sociale Ipsos MORI, sondaj aplicat locuitorilor din 33 de țări cu întrebări generale despre cele mai recente probleme, precum imigrația, obezitatea, religia și sărăcia pe baza unor indicatori demografici care sunt disponibili pentru toată lumea pe internet și în instituțiile publice, de unde rezultă țările cu mai mare rată de dezinformare cu privire la ignoranță și la realitate politică.

    Cele mai ignorante 10 țări din lume sunt următoarele:

    1. Mexic

    2. India

    3. Brazilia

    4. Peru

    5. Noua Zeelandă

    6. Columbia

    7. Belgia

    8. Africa de Sud

    9. Argentina

    10. Italia

  • 13 superstiții populare pentru noaptea de Anul Nou. Iată ce trebuie să faci ca să-ți meargă bine tot anul!

    13 superstiții populare pentru noaptea de Anul Nou. Iată ce trebuie să faci ca să-ți meargă bine tot anul!

    Ceea ce faceți prima ora a Anului Nou va fi ceea veți face în cea mai mare parte a anului.

    la multi ani 2015

    Există destul de multe alte superstiții ce se respectă în România și în jurul lumii, însă, noi vi le prezentam pe cele mai importante, cele mai populare superstiții de Revelion sunt:
    • Purtați haine noi. Oamenii cred ca ar trebui sa poarte haine noi în ziua de Revelion. Acest lucru ar însemna ca vor avea mai multe articole de îmbrăcăminte noi pe parcursul anului.
    • Îmbrăcăminte roșie. Îmbrăcămintea roșie este de preferat să se poarte ziua în Ziua de Anul Nou, culoarea roșie este considerată culoarea fericirii și sigur îi atrage purtătorului un viitor mai luminos.
    Iată ce trebuie să faceți și ce trebuie nu faceți în noapte de Anul Nou pentru a avea un an cît mai bun:

     
    1. Consumați legume verzi precum; mazărea verde, se spune ca sunt aducătoare de noroc și prosperitate financiară. Trebuie să mînancați mazăre cu verdeață pentru prosperitate. Mazărea reprezintă noroc iar verdeața reprezintă bani.

    2. Nu aruncați nimic din casa, sau veți pierde lucruri în cursul anului următor. Nu scoateți gunoiul menajer sau orice altceva, în cazul în care aveți nevoie să goliți coșul de gunoi, o puteți face înainte de miezul nopții sau pe 02 ianuarie. Dacă aveți mâncare sau altceva de aruncat în Anul Nou, evitați să le aruncați din casă.

    3. Sărutați pe cineva la miezul nopții. Sărută pe cineva drag ție, acest lucru va asigura afecțiune pentru următoarele 12 luni. Dacă se întîmplă sa fiți singuri la miezul nopții, sărutați câinele sau pisica cu siguranță va funcționa.

    4. Nu plângeți în noapte de Anul Nou, acest lucru ar putea aduce nefericire în anul viitor. Deci, nu plângeți, chiar dacă echipa dvs, favorita a pierdut un meci. Fiți optimiști și fericiți.

    5. Nu spălați farfuriile și hainele. Hainele murdare pot aștepta pana pe 02 ianuarie. Toate lucrurile nu se spală, chiar și farfuriile nu se spală după ora 12 noapte, doar le puteți șterge cu servețele sau hârtie.

    6. Nu lăsați dulapuri goale, umpleți dulapurile înainte de Revelion, în caz contrar, ele vor fi goale tot anul.

    7. Banii, nu împrumutați bani sau obiecte prețioase și nu plătiți împrumuturile. Pentru ca înseamnă ca veți plăti în bani tot parcursul anului. De asemenea, umpleți toate portofelele cu bani care vor asigura prosperitate în Anul Nou.

    8. Deschideți ușile la miezul nopții ca acest lucru va permite sa iasă tot raul din anul precedent. Se spune ca acest lucru va scoate răul din casă și va fi înlocuit de bine în noapte de Anul Nou.

    9. Faceți zgomote puternice. Acest lucru va speria spiritele rele la intrarea în viata dvs. în anul următor. Este logic și distractiv, dar aveți nevoie sa fiți atenți totuși, prea mult zgomot va atrage poliția, și s-ar putea sa nu fie bune pentru Anul Nou. Puteți doar țipa puțin sau arunca două petarde.

    10. Nu spargeți și nu distrugeți nimic, trebui sa încercați să nu spargeți ceva, mai ales o oglinda, ar însemna de doua ori rău decît spargerea unei oglinzi într-o zi obișnuita, asa ca încercați să nu spargeți nimic. Și acesta este un alt motiv bun pentru a nu găti feluri de mâncare în noaptea de Anul Nou.

    11. Evitați munca, încercați să faceți doar ceva legat de ziua de Anul Nou, doar o munca simbolică sau puțina muncă, dacă faceți prea multe lucruri legate de locul de muncă, atunci s-ar putea sa nu fie atît de bine. Aceasta zi este doar pentru cei care au zi liberă, nu ne gândim la treburile de pompier sau la altele pentru această superstiție.

    12. Prima persoană care intra în casa dvs., aceasta superstiție este legată de cum arată prima persoană care intră în casă de Anul Nou, aceasta va influența anul care o sa-l aveți. În mod ideal, această persoană ar trebui sa fie înaltă, frumoasă și bună la suflet. Aceasta este o superstiție reală, dar cred că provine dintr-un articol vechi al revistei Cosmo.

    13. Direcția din care bate vîntul, nu există ceva clar ce poate însemna vremea, dar superstiția spune ca în cazul în care vîntul bate din Sud vor fi vremuri prospere în timpurile ce vor veni. Vântul din Est înseamnă foamete și calamități și din Nord înseamna un an prost pentru vreme. Un pic ciudat, dar din Vest înseamnă o mulțime de lapte și peste. Vanturile calme înseamnă un an prosper și plin de bucurie pentru toți.

  • Poţi scoate românii din România dar nu poţi scoate România din români!

    Poţi scoate românii din România dar nu poţi scoate România din români!

    copii la dubai de ziua romaniei

    Mi s-a părut interesant  acest joc de cuvinte devenit viral printre românii care au participat în data de 28 Noiembrie la defilarea organizată în Downtown Dubai, cu ocazia zilei naţionale a Emiratelor Arabe Unite.  Faptul că un stat alege să îşi sărbătorească ziua naţională  împreună cu toate celelalte ţări, şi chiar le încurajează să defileze în porturi tradiţionale, îmi dă curajul să cred că evenimentele triste din ultimele luni nu au devenit o literă de lege şi că putem să ne mai descreţim frunţile atunci când primim un astfel de  exemplu, venind chiar din partea unei ţări musulmane! Cicero, în vasta sa analiza despre bună guvernare a unui stat aflat în contexul unei modernităţi trendentiale vorbeşte la un moment dat despre structura unui stat puternic, admiţând cu luciditate ca imigranţii fac o ţară mai puternică. Tot Cicero oferă exemplul Romei care devenise dintr-un mic oraş un imperiu puternic primind cu braţele deschise noi cetăţeni pe măsură ce se extindea de-a lungul bazinului mediteraneean. Chiar şi foştii sclavi puteau deveni membri cu drepturi depline ai societăţii. Noii cetăţeni aduc unei ţări un suflu nou şi idei inovatoare. Nu voi dezvolta în acest articol un studiu elaborat asupra conceptului de  identitate, sau naţionalism vs patriotism, despre asta s-a scris mult şi încă poate nu suficient.

    Doresc să vă povestesc cum romanii îşi păstrează ancorate în suflet tradiţiile şi obiceiurile chiar şi peste graniţe, şi cât de frumos ştiu să proiecteze acest dor pretutindeni .

    12294781_794818830640094_3244793317715126601_n

    După 4 ani petrecuţi de asemenea departe de România, anul acesta am luat hotărârea să pun capăt pribegiei şi să mă întorc acasă! Chiar dacă mereu am susţinut că acasă nu defineşte un punct pe harta ci mai degrabă un sentiment, eşti acasă, acolo unde ai început să te construieşti ca om, şi iei cu tine acest loc oriunde mergi după aceea. Noica scria în jurnalul său de idei că “aşa cum îţi faci o casă în care să locuieşti şi devii, cu ai tăi, îţi poţi face şi un gand-vatrã, în care să te aduni cu toate celelalte gânduri şi să intri în devenire. Aşa simt că sunt „acasă” cu acest neînsemnat început al lui ” a fi întru ceva” . Ori de câte ori mă întorc la el pot cina la sobã sau cu ferestrele larg deschise. ”  Şi este foarte interesant cum oamenii ajung să se raporteze la acest ceva, întru care sunt. Asta defineşte cumva omul. Acest proces  neîntrerupt de modelare şi remodelare continuă a identităţii, un mélange între tradiţiile şi obiceiurile împământenite adânc în spiritul său  şi contextele personale în pluralitatea de lumi în care se învârte.

    Participând în urmă cu câteva zile la parada României din Dubai am trăit un sentiment de nedescris. Să port cu mândrie steagul nostru pe un întreg bulevard înconjurat de oameni din peste 120 de ţări, a fost  echivalentul unei doze de adrenalină, un sentiment pe care fiecare dintre noi este cumva dator să şi-l însuşească la un anumit moment dat în viaţă. Am crescut urmărind parada de 1Decembrie fie la televizor , fie în frigul de afară, uitându-mă atent la oamenii în paltoane negre care fie priveau în gol la mulţime, fie salutau leneş cu mâna la tâmplă. Încă de atunci şi până azi, nu am găsit un răspuns la retorica paradei militare menită să ne facă să ne simţim (mai) romani. Ideea muşchiului militar încordat care efectiv monopolizează întreaga sărbătoare naţională i-a determinat pe oameni fie să-şi piardă interesul, fie să iasă în stradă doar pentru tradiţionalul ciolan cu fasole. Ne lipsesc exemplele, ne lipseşte entuziasmul. Îmi doresc să văd pe stradă şi oamenii care ne-au reprezentat la diverse competiţii şi evenimente în lume, îmi doresc ca şi ei să defileze, pentru că în zâmbetul lor sigur vom regăsi şi noi, cei de pe margine, un strop din determinarea şi mândria lor de romani.

    Da, poate a fost nevoie să particip anul acesta la paradă romanilor din Dubai pentru a realiza că alte lucruri trezesc în mine mândria de a fi român. Acum puteţi spune desigur de unde necesitatea aceasta de a te mândri cu ceea ce eşti. Cred că ţine de igienă mentală a fiecăruia, ca să nu spun de cea a spiritului civic. Trebuie să te simţi cumva pentru a te putea implica în viaţa cetăţii. Dacă nu te încearcă nici măcar un minim sentiment de apartenenţa, atunci nu numai că nu te vei implica, dar tu ca şi individ te vei afla că o corabie în derivă, întocmai cum spunea şi Cicero, iar mai înaintea sa Platon, fără posibilitatea de a-ţi găsi “portul” – scopul propriei existente. Merg până intr-acel punct în care afirm că identitatea naţională, sentimentul apartenenţei la un grup, este cel mai de seamă etalon al nivelului de democratizare a unei societăţi, de unde necesitatea de a ne întreba mai des “cine suntem?” (Samuel Huntington)  şi nu doar în preajma zilei de 1 Decembrie.

    Parada romanilor din Dubai, cu ocazia zilei naţionale a Emiratelor Arabe Unite a simbolizat pentru fiecare dintre noi un răspuns la întrebarea de mai sus. Niciodată nu am fost de acord că ne putem manifesta doar caracterizaţi de gregarism. Acolo, fiecare am fost un roman în felul nostru, în straie populare diferite, din zone diferite, zâmbind diferit, fluturând steagul emiratez sau pe cel românesc, şi totodată am fost pentru câteva ore, România ca un întreg.

    12308499_794819063973404_6451874876117982997_n

    În ziua defilării, emiratele au transmis un mesaj puternic întregii lumi. Nu este important să investeşti doar în promovarea valorilor tale ca stat, pentru că evoluţia spre modernitate nu se face prin prisma localismului autohton, ci prin acceptarea şi promovarea tuturor valorilor adunate sub acoperişul tău.

    Poate că fotografiile noastre nu sunt la fel de expresive ca cele realizate la 1 Decembrie 1918 de Samoilă Mârza, dar cu siguranţă emana o căldură similară! La mulţi ani România, la mulţi ani românilor de pretutindeni!

    12311274_794818890640088_4853314116021584739_n 12274420_794819720640005_3134072715359376511_n

  • Vărsare de sânge, sclavie, sărăcie, război: Ghici care au fost cele mai diabolice zece imperii din istorie

    Vărsare de sânge, sclavie, sărăcie, război: Ghici care au fost cele mai diabolice zece imperii din istorie

    Cele mai rele zece imperii din istorie au fost publicate într-un videoclip pe canalul de Youtube Alltime10s.

    De la sclavie pînă la războaie însetate de sânge, acestea au fost scopurile celor mai dure imperii din istorie.

    Potrivit videoclipului cele mai dure imperii au fost:

    1. Imperiul Japonez
    imperiul japonez

    2. Imperiul Spaniol
    imperiul spaniol

    3. Imperiul Portughez
    imperiul portughez

    4. Imperiul Otoman
    imperiul otoman

    5. Imperiul Francez
    imperiul francez

    6. Imperiul Mongol
    imperiul mongol

    7. Germania nazistă
    nazisti

    8. Imperiul colonial belgian
    congo belgian imperiu

    9. Uniunea Sovietică
    imperiul sovietic

    10. Imperiul Britanic
    imperiul englez

  • 10 cele mai înspăimântătoare imagini realizate de pictori celebri

    10 cele mai înspăimântătoare imagini realizate de pictori celebri

    Printre picturi pașnice, portrete nobile și alte opere de artă care provoacă emoții pozitive, există picturi de artă ciudate și șocante. Am adunat o colecție de 10 tablouri care de-a lungul timpului au îngrozit publicul. Și toate au fost pictate de artiști de renume internațional.

    „Deterioration of Mind over Matter” (Deteriorarea minții peste materie)

    Este o imagine înfricoșătoare a unui craniu uman în descompunere realizată de pictorul austriac Otto Rapp în 1973. El a descris capul uman în descompunere, punîndu-l pe o colivie în care este o bucată de carne.
    Deteriorarea minții asupra materiei otto rap

    „Dante And Virgil In Hell” (Dante și Virgil în Iad)

    William-Adolphe Bouguereau pictura „Dante și Virgil în Iad” a fost inspirată după o scenă scurtă de luptă între cele două suflete blestemate, lupta dintre „Diavol” și Dante.
    Dante și Virgil în iad

    „Hell” (Iadul)

    Pictura „Hell”, a pictorului german Hans Memling a fost realizată în anul 1485. Această pictură are rolul de îndrepta oamenii spre bine. Memling a întărit efectul scenei îngrozitoare, adăugând legenda „În iad nu există nici o răscumpărare.”
    pictura iad

    „The Water Ghost” (Fantoma apei)

    Pictorul Alfred Kubin a fost cel mai mare reprezentant al simbolismului și expresionismului, și este cunoscut pentru fanteziile sale întunecate, simbolice. „Spiritul apei” – una dintre aceste lucrări, care reprezentă neputința omului în fața mării dezlantuite.
    fantoma apei alfred kubin

    „The Flaying of Marsyas” (Jupuirea lui Marsyas)

    Creată de pictorul italian renascentist Tițian, pictura „Jupuirea lui Marsyas” este în prezent la Muzeul Național din Kromeriz în Republica Cehă. Ilustrația prezintă o scenă din mitologia greacă, unde satirul Marsyas este jupuit pentru că a îndrăznit să îl conteste pe zeul Apollo.
    Jupuirea lui Marsyas

    „Saturn Devouring His Son Peter” (Saturn Devorează Fiul Său Peter)

    Saturn devorează Fiul Său Peter este pictura spaniolului Francisco Goya. Lucrarea face referire la mitul grecesc al lui Titan Cronos (titlul roman Saturn), care, temându-se că va fi detronat de unul dintre copiii săi îi mânca la fiecare naștere.
    Saturn Devorează Fiul Său Peter

    „The Nightmare” (Coșmarul)

    Pictura „The Nightmare” a pictorului elvețian Henry Fuseli (1781) a fost prezentată pentru prima data la Expoziția Anuală a Academiei Regale din Londra, în 1782, unde a șocat toți vizitatori și toți critici de artă.
    cosmarul de henry fuseli

    „Necronom IV”

    Aceasta este o creatură oribilă creată de celebrul pictor elvețian suprarealist, Hans Rudolf „Ruedi” Giger care a inspirat celebrul film „Alien”.
    Necronom IV pictura

    „Judith beheading Holofernes” (Judith decapitare Holoferne)

    Executia lui Holofernes a fost reprezentată de mari pictori precum: Donatello, Botticelli, Giorgione, Gentileschi, Lucas Cranach cel Bătrân și mulți alții. Pictura lui Caravaggio a fost realizată în 1599, și descrie momentul cel mai dramatic al poveștii – decapitarea.
    Judith decapitare Holoferne

    „The Death of Marat” (Moartea lui Marat)

    Jean-Paul Marat a fost unul dintre liderii Revoluției Franceze, pe 12 iulie 1793 și îl găsește în cadă, deoarece politicianul făcea zilnic baie din cauza unei boli de piele de care suferea. În aceeași cadă va fi înjunghiat în ziua următoare de către adversara guvernului terorii, Charlotte Corday. Moartea lui Marat a fost reprezentată de mai multe ori, dar cea mai bună fost cea a lui Munch.
    moartea lui marat

  • Imagini: O lume plină de oameni clonați

    Imagini: O lume plină de oameni clonați

    Daisuke Takakura își imaginează cum ar arătă o lume plină de clone.

    Daisuke Takakura clone
    Artistul și fotograful japonez Daisuke Takakura și-a imaginat o lume cu ființe umane clonate care ne fac doar simple numere fără personalitate. Takakura a transformat viziunile sale neliniștitoare și obsedante „Monodramatice” în imagini, folosindu-se de abilitățile uimitoare de design grafic.

    Aruncă o privire asupra fotografiile japonezului Daisuke Takakura, care au fost expuse recent la Carrousel du Louvre din Paris, pentru a vedea cum arată un viitor care lasă frisoane.
    baieti clone

    barbati clonati

    femei clonate in casa

    barbati clonati in japonia

    clone Daisuke Takakura

    Daisuke Takakura clonare

    femei clonate Daisuke Takakura

    femei clonate

    femei clone

    o lume plina de clone

    poze femei clonate Daisuke Takakura

  • Iluzie optică fantastică. În această pictură vezi o femeie goală? (FOTO)

    Iluzie optică fantastică. În această pictură vezi o femeie goală? (FOTO)

    pictura pe corp
    Pictorul german Joerg Duesterwald a prezentat noul proiect „camuflaj” pictură pe corp.

    În această fotografie de toamnă din Saxonia Inferioară, este „ascunsă” modelul Nadine nud, pictată pentru a se potrivi cu fundalul.

    Dacă nu ați observat în imaginea de mai sus, aici este o imagine în care se vede clar!
    nadin Joerg Duesterwald

    Pierdută în decorul de toamnă și devine una cu natura.
    femeie nud naturajpg

    pictura natura germania

    pictura natura

    pictura saxonia

  • Sigur asta nu știi: Cîți oamenii analfabeți sunt în lume?

    Sigur asta nu știi: Cîți oamenii analfabeți sunt în lume?

    Cinci lucruri interesante pe care sigur nu le șțiai.

    1. Titanic fost prima navă care a folosit SOS signal.
    titanic

    2. Persoanele cu un IQ mai mare au mai multe zinc și cupru în părul lor decît cele cu un IQ mai mic.
    creier

    3. Inima balenei albastre bate doar 9 ori pe minut.
    balena albastra

    4. în Franța ghilotina a fost utilizat oficial până în 1981, când a fost desființată. Ultimul caz de execuție în acest mod a avut loc la 10 septembrie în 1977.
    ghilotina franta

    5. Mai mult de 780 de milioane de oameni din întreaga lume sunt analfabeți.
    la scoala

  • 14 imagini profunde care descriu perfect realitatea CRUDĂ în care trăim

    14 imagini profunde care descriu perfect realitatea CRUDĂ în care trăim

    Sărăcie, inegalitate, îmbogățire fără limite, sărăcie fără margini, exploatarea omului de către om, dependența excesivă de tehnologie, stil de viață consumerist, opresiune, războaie. Aceste sunt doar câteva dintre petele negre ale realității contemporane care definesc viața pe planeta Pământ.

    alb si negru

    controlul copiilor

    copii africa

    dependenta de telefoane

    desen care descrie realitatea

    desen saracie

    exploatarea omului

    imagine care descrie realitatea vieti

    o armata controlatajpg

    realitatea contemporana

    realitatea omului

    teiere copaci

    copil sarac si copil bogat

    nesimtire fara margini

  • SPIRITUALITATE ŞI TRADIŢIE – Expoziţie de pictură

    SPIRITUALITATE ŞI TRADIŢIE – Expoziţie de pictură

    Sub acest generic Consiliul Judeţean Olt şi Muzeul Judeţean Olt în colaborare cu Filiala din Iaşi a Uniunii Artiştilor din România Vă invită în data de 16 octombrie 2015, ora 11,30 la Galeria „Artis” din Slatina la vernisajul expoziţiei pictorului ieşean Mihai Coţovanu.
    Afis Cotovanu
    Demersul artistic semnat Mihai Coţovanu oferă publicului peisaje din Iaşi şi din taberele de creaţie de la Braşov, Plopeni, Vălenii de Munte, Barbizon, Giverny, Etretat (Franţa) şi Deseşti (România – Maramureş).
    Mihai Coţovanu s-a născut la Iaşi la 21 iulie 1967. A urmat în oraşul natal Şcoala Populară de Arte (clasa Prof. Leonard Ghiţă, 1987-1989) şi Facultatea de Arte Plastice şi Desen (specializarea Pedagogia Artei, la clasa Prof. Virgil Parghel) a Academiei de Arte „George Enescu” (1990-1995). Din 1997 este membru al filialei din Iaşi a Uniunii Artiştilor din România.
    De-a lungul carierei a realizat 60 expoziţii personale şi 75 de expoziţii de grup la Bucureşti (1991, 2009, 2013-2015), Târgoviște (1994), Iaşi (1997, 2002), Constanţa (2007), Sozopol (Bulgaria, 2014), Sighet (2015) etc.
    Începând cu anul 1988 a obţinut numeroase premii interne şi internaţionale. Picturile sale au apărut în 2 albume de artă personale: Penelul şi paleta (realizat de Valentin Ciucă) şi Arta întru desăvârșire (de Mircea Deac) dar şi în alte 7 albume colective de artă (Un secol de artă ieşeană, Manualul Colecţionarului, Pictorii portretului şi orgoliul în artă, ş.a.).
    Lucrările sale fac parte din colecţiile unor importante muzee de artă din ţară (Vaslui, Braşov, Sighetu Marmaţiei) precum şi din colecţii particulare aflate în Franţa, Germania, Belgia, Italia, Grecia, Austria, S.U.A., Japonia, Canada.
    Dr. Laurenţiu-Gerard Guţică-Florescu.

error: Content is protected !!